تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی میثم تمار - کابوس ماسون‌ها را در این کتاب بخوانید

مولتی هاستر

پایگاه اطلاع رسانی میثم تمار - کابوس ماسون‌ها را در این کتاب بخوانید

ما خواسته ها را فعل می کنیم

از ما بخواهید ...............
صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نسخه ی موبایل
تبلیغات

معرفی سایت به دوستان

 
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:


Powered by ParsTools

آمار

کل مطالب ارسالی:
کل نویسندگان:
بازدید امروز:
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل:
بازدید کل :
آخرین بازید :
آخرین بروزرسانی:

خوش آمدید
تبلیغات
موضوع: سیاسی موضوع: معرفی کتاب | نویسنده: علی بابایی توسکی
در طول قرون گذشته و هم اکنون، غرب موضع خصمانه و کینه توزانه خود را علیه اسلام و مسلمانان حفظ کرده است. چرا غرب این همه علیه اسلام و مسلمانان به ویژه جهان تشیع در جنگ و جدال است و چرا موضع خصمانه را ترک نمی کند؟ چرا با آمریکا و اسرائیل سازگار نمی شویم و مدام در فعالیت ها، موضع گیری ها از خصومت آنها یاد می کنیم؟

کتاب “مثلث مقدس″ نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی به اینگونه سؤالات پاسخ داده است و با ذکر ۱۴ علت، دلایل این دشمنی را دسته‌بندی کرده‌است که ذکر چند نمونه از آنها خالی از لطف نیست؛ دلایلی که باعث شده غرب با جهان اسلام و بویژه جهان تشیع و به طور خاص کشور ایران دشمنی کند.

شفیعی سروستانی در کتاب “مثلث مقدس″ ۱۴ دلیل برای راز عداوت و دشمنی غرب علیه شیعیان را بیان کرده که در ذیل به مواردی از آنها اشاره می کنیم:

مؤلف کتاب، نخستین دلیل را تعارض بنیادین شرق و غرب می داند و می افزاید: تقابل میان شرق و غرب دیرینه است چرا که امثال دانشمندان و نویسندگانی مانند فیثاغورث، هومر و ارسطو در این باره مطالبی بیان کرده اند. به عنوان مثال از زبان یکی از مستشرقین به نام “رادیارد کیپلینگ” می خوانیم: “شرق، شرق است و غرب، غرب و این دو دیدگاه به هم نخواهند رسید.”

شفیعی در ادامه این دلیل و در باب اهمیت شناخت شرق از ناحیه غرب و هزینه های هنگفتی که آنها در این راستا می پردازند می نویسد: غرب برای شناخت شرق، مراکز مطالعاتی متعددی را برپا کرده است. به عنوان مثال در دانشگاه واشنگتن DC بیش از ۱۳۰ رشته شرق شناسی و اسلام شناسی وجود دارد در حالی که در شرق حتی یک مرکز غرب شناسی جدی وجود ندارد.”

وی مهمترین دلیل تعارض میان شرق و غرب را تفاوت در جهانبینی می داند. چرا که جهانبینی شرق متافیزیکی است و جهان بینی غرب فیزیکی و در محدوده دنیای مادی قرار دارد و سؤال اینجاست که چرا غرب برای شناخت شرق این همه هزینه می کند؟شفیعی در پاسخ به این سؤال دو نکته را ذکر کرده است:

۱- غرب با تجدید نظر در آموزه های دینی پس از گذراندن قرون وسطی از آموزه های مسیحیت فاصله گرفته و حال، بازگشت و احیای سنت ها و آموزه های دینی به منزله زلزله ای خواهد بود که تمامیت تاریخ و فرهنگ و تمدن غرب را به چالش می کشد.

۲- سلطه غرب بر شرق و بسط آموزه های سکولاریستی و لیبرالیستی در میان نسل جوانان شرقی از دیگر اهداف غرب است که به عنوان مثال درطول ۲۰۰ سال اخیر فراماسونری وظیفه اصلی سکولاریزه کردن فرهنگ و مذهب شرق را بر عهده داشته است.

دومین دلیل از دلایل عداوت و دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان، اصالت دادن به انسان و رواج تفکر امانیستی است؛ چرا که در مقابل تفکر امانیستی و انسان محوری، تفکر خدا محوری قرار دارد و این سبب می شود که هوای نفس بر امور غلبه کرده و باعث رواج روحیه استکباری می شود و مانند غده ای سرطانی به دیگر امور سرایت می کند. سلطه جویی در بدنه غرب ریشه دوانیده و مانند کالبدی در کنار تفکر غربی قرار گرفته و مصداق این عبارت است که “نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است.” این عبارت نشان می دهد که تفکر غربی چیزی نیست جز روحیه استکباری و سلطه جویی.

در باب نگاه غرب به توسعه و تصرف در کتاب “مثلث مقدس″ آمده است که غرب بر این عقیده است که برای قدم گذاشتن در مسیر توسعه باید از دین و مذهب فاصله گرفت و مدرنیته شد. شفیعی در تشریح جریان توسعه و تصرف غرب در صفحه ۵۲ کتاب می نویسد: در روم قدیم، گلادیاتوری بود به نام اسپارتاکوس که او به همراه دیگر بردگان دستگاه امپراطوری، علیه حکومت قیام کرد و هنگامی که به حکومت رسید خودش در مسیری قرار گرفت که سایر امپراطورها می رفتند. جریان غرب نیز بدین گونه است که اگر کسی به سمت این جریان برود، ناخودآگاه فکر و فرهنگ و عمل وی تحت تأثیر قرار گرفته و بدان مبتلا می شود و در طول زمان به یک فرد مستکبر و قدرت طلب تبدیل می شود.

یکی دیگر از دلایلی که ذکر آن مهم است، نظام سرمایه داری و امپریالیستی غرب و بویژه یهودیان است. شفیعی در این باره می نویسد: “رقابت تجاری بازرگانان و تجار یهودی و مسیحی برای افزایش سرمایه، تصاحب بازار خرید و فروش کالا در مراحل اول سرمایه داری معنای جدیدی به “پول” داد. آنان به دلیل جایگاه ویژه ای که برای پول و سرمایه داری قایل بودند همه چیز و از جمله انسان و اخلاق را برای حفظ ارزش و افزایش آن هزینه می کردند.”

در بخش غرب و آخرالزمان، اسماعیل شفیعی روستانی می نویسد: همه ادیان در آثار خود از آخرالزمان سخن گفته اند. حتی در منابع غیر دینی هم پیشگویی درباره آخرالزمان کم نیست مانند پیشگویی های «نوستر آداموس». در میان اقوام، قوم یهود در این موضوع بیشتر ورود کرده و اسرائیلیات زیادی را در آن وارد کرده است.

شفیعی در مورد نوستر آداموس می نویسد: نوستر آداموس پزشکی یهودی بوده که در دربار امپراطوری فرانسه زندگی می کرده و در پانصد و اندی سال پیش برخی وقایع را پیش بینی کرده است. وی در پیشگویی های خود بارها به آخرالزمان اشاره مستقیم و صریح دارد. «ظهور مردی از عربستان» یکی از مشهورترین قطعات پیش گویی های اوست. در سانتوری ۵/۵۵ به نقل از وی آمده است: ” از کشور عربی شخص قدرتمند و مسلط به شریعت محمد (ص) زاده خواهد شد. اسپانیا را به دردسر انداخته و بر گرانادا مستولی می شود و توسط دریا بر مردم نیکوزیا ظفر می یابد.»

نویسنده کتاب در بخش مثلث مقدس (زمین های نشان شده) می نوسد: بر روی کرۀ زمین، نقاطی وجود دارند که نقش مهم و بسزایی را در میان اقوام ایفا کرده‌اند. مهمترین آن‌ها عبارتند از: الف- مسجد کوفه ب- مسجدالحرام ج- مسجدالاقصی. این سه نقطه بر روی نقشه، شکل مثلثی را ترسیم می‌کنند. بسیاری از پیامبران الهی در این سه مسجد حضور داشته‌اند. شفیعی با اشاره به وجود این اعتقاد که لازمۀ حکمرانی بر جهان، تسلط بر این مثلث است، تلاش یهود برای چیرگی بر منطقه را بیان می‌کند. وی با تذکر این مطلب که منطقۀ موجود، مبدأ بسیاری از تحولات جهانی، بویژه انقلاب اسلامی بوده، مجادلۀ استکبار جهانی را برای تصرف آن، نه تنها مجادلۀ نظامی، بلکه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌داند.

کتاب “مثلث مقدس″ توسط اسماعیل شفیعی سروستانی نوشته شده و انتشارات موعود با قیمت ۱۵۰۰ تومان آن را روانه بازار کرده است.





 
حسین آرام جانم

کلیه مطالب درج شده در این سایت مطلق به پایگاه اطلاع رسانی میثم تمار می باشد